Obiectivul major al unității de curs „Teorie economică” rezidă în formarea și dezvoltarea unei gândiri economice complexe, coerente și critice privind modul de funcționare a economiei contemporane, dobandirea cunoștințelor de bază despre economie și, în special, a mecanismelor si proceselor care au loc atât la nivel de individ sau firmă, la nivelul economiei naționale (macroeconomic), cât și la formarea unui comportament economic care să servească la alegerea corectă a oportunităţilor şi evaluarea riscurilor în acţiunile întreprinse.
Procesul educațional la unitatea de curs „Teorie economică” vizează următoarele obiective:
- să dezvolte gândirea complexă, coerentă și critică privind modul de funcționare a economiei contemporane;
- să faciliteze însușirea riguroasă a concepțelor și categoriilor acestei științe, a metodelor de cunoaștere și analiză utilizate în practica economică;
- să dezvolte capacitatea de intelegere a proceselor economice reale, a mecanismelor de functionare a economiei la nivel micro și macroeconomic;
- să faciliteze însușirea si utilizarea indicatorilor pentru caracterizarea activității la nivel micro și macroeconomic;
- să permită formarea abilităților de analiză şi evaluare a comportamentelor individuale ale agentilor economici;
- să dezvolte capacitatea de intelegere a proceselor economice reale, precum si a mecanismelor de functionare a economiei la nivel macroeconomic și microeconomic ;
- să dezvolte capacitatea de ințelegere a mecanismelor de funcționare a piețelor etc.
La finalizarea cu succes a unități de curs, studenții vor fi capabili:
- să demostreze competențe în managementul problemelor,
- să aplice cunoştinţele de specialitate şi înţelegerea aprofundată a procesului de gestionare a problemelor pentru identificarea defecţiunilor şi rezolvarea acestora cu cele mai mici întreruperi posibile, ia decizii informate în situaţii tensionate emoţional cu privire la acţiunile adecvate necesare pentru a minimiza impactul asupra afacerii;
- să identifice rapid componentele defecte și să selecteze alternative cu referire la modul lor de soluționare;
- să-și valorifice nivelul de educaţie şi formare profesională, acţionând creativ pentru a analiza lacunele în materie de competenţe: să elaboreze cerinţe specifice şi să identifice sursele potenţiale de furnizare a formării, să demonstreze cunoştinţe foarte bune ale pieţii de formare, precum și să stabilească un mecanism de feedback pentru a evalua plusvaloarea programelor de formare alternativă.
Be the first to add a review.
Please, login to leave a review