Unitatea de curs „Bazele merceologiei” are un statut de disciplină fundamentală.
Obiectivul major al unității de curs „Bazele merceologiei” este de a dezvolta abilități și cunoștințe relevante în domeniul studiului mărfurilor, necesare pentru proiectarea si îmbunătățirea calității, asigurarea inofensivității și siguranței mărfurilor de consum, a proceselor din organizație și crearea valorilor pentru grupurile interesate.
Obiectivele specifice ale unității de curs „Bazele merceologiei” constau în:
- cunoașterea proprietăților de consum a mărfurilor, principiilor de clasificare și de calitate, a diferențelor între produsul sigur și produsul periculos, precum și identificarea defectelor, cunoașterea importanţei factorilor calității și păstrării mărfurilor;
- înțelegerea rolului și locului operațiunilor de apreciere a calității mărfurilor de consum;
- identificarea sarcinilor ce revin merceologului-manager/merceologului-tehnolog/merceologului-marketolog;
- aplicarea tehnicilor de planificare și de îmbunătățire a calității și sortimentului de mărfuri.
La finalizarea cursului, studenții vor fi capabili:
- să înțeleagă importanța gestionării proceselor pentru găsirea celei mai eficiente soluții a problemelor în domeniul calității și păstrării mărfurilor;
- să înțeleagă controlul cantității și calității mărfurilor;
- să cunoască bazele clasificării și sortimentului de mărfuri;
- să cunoască identificarea mărfurilor prin sortiment;
- să înțeleagă standardele și normele pentru mărfuri de consum;
- să înțeleagă cadrul normativ și legal în domeniul producției și comerțului de mărfuri de consum;
- să demonstreze capacitatea de a formula și de a soluționa probleme profesionale;
- să demonstreze capacitatea de a lucra în echipă;
- să respecte normele etice și deontologia profesională în activitatea desfășurată.
Be the first to add a review.
Please, login to leave a review