Cursul de instruire-perfecționare “Neuroștiința comunicării în activitatea didactică” este actual prin necesitatea de a integra neuroștiința în activitatea didactică, ghidând astfel cadrele didactice spre flexibilitate și disponibilitate pentru schimbare și gestionare cognitivă, afectivă și emoțională a propriului creier, minte, interacțiune, modele în procesul de predare-învățare-evaluare.
Avantajele neuroștiinței – metodă de instruire în activitatea didactică – constau în:
- dezvoltarea abilităților de comunicare, a capacității de lucru în echipă și stimularea autonomiei în luarea deciziilor;
- dezvoltarea competențelor de asimilare și de integrare a cunoștințelor;
- organizarea individuală a procesului de studii, a cercetării;
- încurajarea competitivității intelectuale etc.
Obiectivul fundamental al cursului constă în formarea și dezvoltarea capacităților de gestionare eficientă și cultivarea procesului de comunicare didactică prin prisma cunoașterii de sine (E cadrului didactic) și a cunoașterii celorlalți (Eul studentului) în vederea optimizării competențelor de comunicare didactică (predare-învățare-evaluare).
La finalizarea cursului beneficiarii își vor forma și dezvolta competențe de (auto)valorificare a potențialului cognitiv, afectiv și emoțional al actorilor educaționali prin prisma resurselor neuroștiinței, gestionând procesul de instruire prin strategii, tehnici, metode, stiluri adecvate, realiste și pertinente obiectivelor educaționale și implementând activități educaționale inovatoare.